Vedení účetnictví pro živnostníky, OSVČ, ale i malé a střední firmy v Brně. Předáte mi doklady, já se postarám o zbytek a Vy můžete klidně spát.

Vedení účetnictví pro OVSČ a živnostníky

Vaše podnikání je charakteristické menším počtem faktur přidaných a vydaných, obvykle do 100 měsíčně. Pravděpodobně nebudete potřebovat účetní závěrku každý měsíc a pravděpodobně nebudete plátci DPH. Řadí se mezi Vás například kosmetické salony, kadeřníci, maséři, lektoři ale i samostatní účetní pracující na živnost. Zaměstnat účetní na pracovní úvazek se Vám nevyplatí a proto uvítáte externí účetní. Pravděpodobně nebudete mít povinnost vést účetnictví, bude se Vám ale hodit, pokud budete chtít zjistit spotřebu určitých pomůcek, které spotřebováváte při podnikání.

Za předpokladu celkem 50 účetních případů za měsíc můžete u mě za vedení účetnictví počítat s cca 850 Kč.

Vedení účetnictví pro malé a střední firmy

Vaše podnikání je charakteristické větším množství faktur přidaných i vydaných obvykle do 300 měsíčně. Pravděpodobně budete potřebovat účetní závěrku každý měsíc a pravděpodobně budete plátci DPH už jen proto, že se Vám to vyplatí. Pokud se zabýváte prodejem a máte sklad můžete zvážit zaměstnání účetní na zkrácený úvazek. Otázkou je, jestli jste ochotni nabídnout dostatečně výhodné podmínky a jestli se někdo kvalifikovaný přihlásí. Pravděpodobně se Vám ale stále vyplatí si nechat vedení účetnictví zajistit externě. Povinnost vést účetnictví máte ze zákona, ušetřit tedy na rozdíl od OSVČ nemůžete. Na druhou stranu se Vám budou hodit informace získané díky účetnictví a přehledům.

Za předpokladu 300 účetních případů měsíčně se jedná o cca 4650 Kč.

Nechte si účetnictví zpracovat profesionálně a bez starostí!
Vyplňte formulář zde a já se s Vámi co nejdříve spojím.

Kdo vede účetnictví?

Podle Zákona č. 563/1991 Sb. Zákon o účetnictví mají povinnost vést účetnictví všechny právnické osoby a fyzické osoby zapsané v obchodním rejstříku. Dobrovolně mohou vést účetnictví i fyzické osoby neregistrované do obchodního rejstříku.Vedení daňové evidence je levnější variantou, pokud Vám to zákon povoluje. Proč se někdo může dobrovolně rozhodnout pro variantu dražší? Vysvětlení je několik. Může jím být potřeba rozčlenění nákladů na jednotlivé výrobky či služby pro potřeby kontrolingu nebo může podnikatel chtít mít pouze lepší přehled o svém podnikání. Pokud máte však měsíčně jen 10 faktur vydaných a 5 faktur přijatých je vedení účetnictví zbytečná námaha.

Klíčová legislativa pro vedení účetnictví

Jedná se o „svatou trojici“ Zákona č. 563/1991 Sb.Zákon o účetnictví, prováděcí Vyhlášky č. 500/2002 Sb. a Českých účetních standardů. Jak již bylo mezi podnikatele spadají také pojišťovny, finanční instituce a neziskové společnosti. Každý z těchto subjektů však platí jiná vyhláška i jiné účetní standardy.

Rozdělení je následující:

Pak se to celé komplikuje závěrkou, inventarizací, kdy se přijde na všechny nesrovnalosti, a celý proces se završí auditem. Pokud jsme zaplatili zálohu nebo nám stále někdo dluží čeká nás úprava v podobě časového rozlišení. Potom jen zbývá podat přiznání k dani z příjmů a můžeme vesele vstoupit do dalšího období.

Panuje přesvědčení, že je vedení účetnictví jednoduchá záležitost, co myslíte Vy?

Přejít nahoru